St. Olavsloppet 2015

Vel hjemme etter 4 dager på landeveien. St.Olavsloppet, fra Trondheim til Østersund. 340 km fordelt på 51 etapper.

Denne gangen skal ikke dette handle om MEG, men om Kyrksæterøra IL, og vår fantastiske tur til Østersund.

Starter med litt tørre fakta.

Lag 1: 14.plass totalt av alle lag, og 6.plass i vår klasse, 1 time og 15 min raskere enn i fjor. Det er MYE!
>> resultatliste lag1

Lag 2: nr 139 av 171 lag, 98.plass i egen klasse.
>> resultatliste lag 2

Alle resultat:
http://www.st-olavsloppet.com/listorresultat/resultat-2015/

Totalt 33 løpere har vært innom våre 2 lag.

Fantastisk at vi skulle klare å lande 2 lag, det har vi ikke gjort på nesten 20 år. Og 14.plass, det tror jeg er tidenes plassering for laget.

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Det er mange brikker som må på plass for å få dette puslespillet til å fungere. Starter her med en takkerunde.

Takk til familien Wingan, som i tillegg til å stille med 3 gode løpere til 1.laget, med tilhørende støtteapparat (Tor Erik), ordnet med laglederbil fra HOB Verkstedssenter. Da må jeg koste på litt reklame:

HOB-Verkstedsenter

Takk til min egen familie, som tålmodig har latt meg bruke UTALLIGE kvelder i vår på planleggingsarbeid, i tillegg til treningstid. Det ville vært vanskelig å få til 2 lag uten deres velvilje.

Takk til Geir, som i tillegg til å ha bidratt MYE i forhold til planlegging, både før og underveis, steppet tappert inn på 2.laget når det så som mørkest ut når det gjaldt å komme i mål. Spesielt siste dag; etter å ha løpt 2 etapper (ca 13 km) fort på 1.laget løp han gjennom 3 etapper på 2.laget. Totalt 37 km på en dag. Snakk om offervilje…

Takk til den harde kjerne på 2.laget: Åse, Ingebrigt, Lena, Mary og Kari, som ble med helt fra Trondheim til Østersund, og gjorde en voldsom laginnsats, selv når det etter hvert røynte på med slitne føtter. Takk til Håvard og Silje som kom til Åre på fredag, og hjalp oss med de tunge startetappene derfra, uten deres hjelp der ville vi ikke kommet i mål. Og mens de først var der så løp de også en ekstraetappe hver på slutten av dagen. Takk til Astrid som spårty stilte opp på en ekstra etappe på onsdag, på kort varsel pga sykdomsforfall. Takk til alle 1.lagsløperne, som steppet inn på 2.laget og gjorde en jobb der.

Stor takk også til Torstein og Ingebjørg, som nok en gang var med og hjalp oss med logistikken. Dette har blitt innmari komplisert uten deres hjelp!!!

Takk til våre gode gjesteløpere for kjempegod innsats: Ole Tom og Toralf på 1.laget, og Tor Andre Hellandsjø, Knut Ove Hellandsjø, Erik Holden og Maria Sevang på 2.laget.

Til slutt, takk til alle våre løpere, både på lag1 og lag2. De har virkelig stått på for laget, og tøyd egne grenser gang på gang. Lagfølelsen og velviljen har vært sterk. Her snakker vi vanvittig mestringsfølelse og idrettsglede.

SOL-2015_Ole (18)

Og når det er snakk om idrettsglede… Det må sies, at når jeg løp siste etappe inn til Østersund, og det demret for meg at dette gikk veien; at vi rodde i land 2 lag, og vi samtidig har løpt tidenes dagsetappe på 1.laget, og tidenes totalplassering, da ble det for sterk kost og det måtte tenkes i helt andre retninger for at etappen skulle fullføres. Etter målgang måtte jeg vokte mine ord nøye for at det ikke skulle bli tårevått. Fortsatt må jeg konsentrere meg for at klumpen i halsen ikke skal bli for stor.

SOL-2015_Arr (18)

Jeg føler enorm stolthet for lagets innsats i år. Vi har all grunn til å være stolte av laginnsatsen. Om jeg selv skal rangere egne idrettsopplevelser så havner nok denne turen på toppen. Over egne perser, egne meritter. Her har vi gjort en enorm innsats, med alt for få løpere. Det at vi ikke skulle komme i mål var aldri noe tema. Dette skulle vi klare. Det var tonen hele veien.

Det er så mange som har imponert meg, at det å trekke fram enkeltprestasjoner vil være helt meningsløst. Prestasjoner må ses i forhold til forventninger. Det er klart at vår toppidrettsutøver løp sine 2 etapper innmari fort, men det har vi vært bortskjemte med lenge.. 🙂 Men vi hadde også med flere som ikke løper til vanlig, og som sto fram og løp gjennom både 3, 4 og 5 etapper. De imponerte meg, og de imponerte seg selv. Skiungdommene har nok en gang tatt nye steg i løpeskoa. Debutant Joachim løp imponerende fort. Osv osv. Laget har overprestert.

SOL-2015_Ole (69)

Og det som gleder meg mest; det som gikk igjen i praten etter målgang var hvor bra dette skal bli til neste år. Vi gleder oss mye.

For meg vil denne opplevelsen sitt i lenge.

Takk for laget!

Mange bilder er lagt ut her:
http://1drv.ms/1HtYdf5

Dette innlegget ble publisert i Diverse, Konkurranser. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar