Månedlig arkiv: september 2011

Fredag: HL på mølla

HL=Hurtig langtur. Kaggestad-inspirert økt på mølla. Sammenhengende løping i 40 min med regelmessige hastighetsendringer. Fart: 5 min i 13,3km/t, 10min 16,8, 5min 13,3, 5min 17,3, 5min 13,3 og til slutt 10min 16,8. Dette ga 10,35 km. Totalt 14 km inkl … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: RLT 16 km (Kjønsvika)

Rolig våt tur t/r Kjønsvika. 16 km i snittfart ca 5 min/km. Småkupert trase på asfalt. Løp litt lengre midtukes langtur enn vanlig siden jeg må ha en treningsfri dag i morgen. Sliten, tung og umotivert. Tøft å komme seg ut, men gikk … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: 8x600m motbakkeintervaller (Haugabakken)

Sosiale motbakkeintervaller opp Haugabakken sammen med Geir. 8x600m, tid 2.20-2.15. Pause=jogg ned igjen. Bratt og tøff trase med stigning på ca 45 meter. Oppvarming/nedjogg ca 3,5 km. Totalt ca 13 km. Tenkte egentlig ei langintervalløkt på mølla, men så var … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: RLT 11km (Skarsøya)

Var en tur på Nordmøre, og da ble joggeskoa med. Roligtur fra Vikhals t/r Rognan med hodelykt. 11 km på 53 min. Tok et par drag med sprunglauf, men stoppet pga kraftig regn. Kjekt å utnytte utabygdes turer til å … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: Langtur Lernesdalen, ca 20,4 km

Langtur i variert terreng. 7km asfalt ut til Lernes, resten grus og sti. Var ute i 1 time og 42 min. Har ikke peiling på distanse, men regner ut i fra 5 min/km så da blir 20,4 km loggført. Har … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 8x650m motbakkeintervaller (Skeiet)

Motbakkeintervaller på Skeiet. 8x650m, pause=jogg ned igjen. Tok ikke tiden, men tipper rundt 2.20-2.25. Oppvarming/nedjogg=5,4km. Tenkte å løpe denne økta i går kveld, men kroppen verket og regnet hamret så den ble utsatt. Det hadde i hvert fall stor betydning for … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: RLT 11,6 km (Bjørksætra) inkl 2 st.l.

Roligtur t/r Bjørksætra. 11,6 km (ifølge karttjeneste gulesider). Glemte å ta tida, men tipper fart rundt 5 min/km. Kupert grusvei. 2 stigningsløp til slutt. Kanskje litt for langt til å kalle det restitusjon… Tunge føtter etter gårsdagens økt. Vurderer intervalløkt … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 5x2000m (mølla)

Økt 1: instruktør sprint på friidrettsskole for barn. Mye drill, startøvelser og korte spurter… Økt2: 5x2000m på mølla. Fart: 3 første 16,8, 2 siste 17. Økte til 17,6 halvveis i siste drag. Pauser: 90 sek småjogg i lokalet. Oppvarming/nedjogg: 5 … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: RLT 10km (Holla)

Roligtur t/r Holla (fra Hob) sammen med John. Ca 9,7km inkl 3 stigningsløp. Tid ca 47 min. Vurderte intervaller tidligere i dag, men kjente at jeg ikke var restituert etter søndagens løp enda, så det ble ny roligtur. Satser på … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: RLT 13,3km (Holla)

Roligtur t/r Holla: heimefra – ned haugabakken, om lankan, øra og ut til Spjøtvollan. Løp via Skograndsbukta på vei hjem igjen. I tillegg en liten ekstrarunde på ca 500m. Totalt ca 13,3 km. Fart ca 4.55. Tungt fra start, men … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

NM terrengløp i Trondheim, lang løype

Deltok i NM terrengløp. 5 runder a 2 km, i en variert og krevende trase. Gress, sti, grus, harde kneiker, tøffe nedoverbakker. Ingen løype å sette pers på 10km akkurat 🙂 Flott vær, fin temperatur, men litt vind. Hadde ingen … Les videre

Publisert i Konkurranser, Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Fredag: RLT 6,5 km (Gardermoen)

Roligtur før flyavgang. Eneste mulighet til trening i dag. Ca 6,5 km, fart ca 5 min/km. Ingen store mengder altså. Meningen var å myke opp litt etter gårsdagens intervaller. Opplading til søndagens løp. Flatt og fint rundt Gardermoen forresten! Sko: Nike … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: 10x300m + 5x200m mølla

Intervaller på mølla: 10x300m + 5x200m, moderat. Fart 300m=18,5-19 km/t. Fart 200m=20 km/t. Kort jogg imellom. Siste intervalløkt før nm terreng. Programmerte inn dragene på mølla. Var veldig optimistisk og la inn litt helt ville pauser: 100m i fart 11. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: RLT 10km (mølla)

Rolig men variert senkveldtur på mølla. 10 km med snittfart 5 min/km. Fart mellom 10-13km/t, stigning fra 0 – 3%. Ryggen ok igjen. Kjørte denne økta for å myke opp litt. Tar ei kort kortintervalløkt i morgen. Håper å få … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: 19,5x400m (mølla)

NESTEN en god økt. 19x400m på mølla, fart 18 km/t, pause 25 sek småjogg. Alt vel. Skrudde opp farten til 20 før siste drag. Kink i ryggen ved 150m, full stopp ved 200m. Kjente igjen smerten. Denne har jeg hatt … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: RLT 12,8km (Holla)

Rolig våt tur t/r Holla, via Skograndsbukta på vei tilbake, ca 12,8km ifølge kartfunksjon på Gulesider, tid 1.03. Klokka var 20.45, og jeg hadde 2 alternativer: 1. se Runaway bride på tv sammen med samboeren. Tilbehør: Vin, potetgull, ost, kjeks, … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: RLT 13km (terreng)

Halvrolig tur. Travbanen – halvhardt opp Tyskstien – rundt Vindalsvatnet – halvhardt over Roberget – Travbanen. Svært kupert. Ca 13 km på 79 min. Tok også et par maksløp 60m + en del drill på lokal friidrettsdag. Denne traseen er … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Fredag: Hemnemila (10000m bane)

Lokal 10000m på dårlig grusbane. Bedre forhold enn på tirsdag, men likevel var det sleipt i ene svingen, og banen var generelt sugende og ujevn. Kan minne om terrengløp. Godt løpevær. Løp mot Geir og Håvard. Formen er ikke på topp, … Les videre

Publisert i Konkurranser, Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: RLT 16,5 km (Skjærlivatnet)

Rolig senkveldtur t/r Skjærlivatnet med hodelykt. Storkupert grusvei. Ca 16,5 km på ca 1.19. Avsluttet med et par stigningsløp. Egentlig litt umotivert i utgangspunktet. Rett og slett utladet etter tøff dag. Var instruktør for sprint på lokal friidrettsskole etter jobb. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: Idrettsmerkeprøver

20 min oppvarming. 3000m ca 10 min, 60m 8.7,  lengde 2.23, armhevinger… Håpløs grusbane med store vannhull og gjørme gjorde 3000meteren til en umotivert gjennomføring. Fornøyd med 60m-tiden. Suger i lengde. Gruer meg litt til 10000m på samme bane på … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: RLT 8,7 km (rundt Øra) + st.l.

Roligtur rundt Øra: Haugen, Stølan, Skeiet, 1 runde rundt løpebanen, Øragata, Skograndsbukta og hjem igjen. Stigningsløp til slutt. Noe tyngre enn i går. Litt stiv i leggene i starten. Ellers ok. Vrista irriterer fortsatt litt. Ellers fin tur. I morgen blir … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: RLT 13,8km

Halvlang tur t/r Holla. 13,8 km målt ved hjelp av karttjenesten til Gulesider. Fart/tid ukjent, tipper rundt 4.50 min/km. Noen ganger er treningsmotivasjonen totalt fraværende, og det gjaldt i kveld. Kom hjem fra hytta kl 22.30. Hardt kroppsarbeid hele dagen … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: Fjellenern i Oppdal

Motbakkeløp i Oppdal. Ca 600 høydemeter fordelt på 8 km, fra kulturhuset opp til toppen av Hovden. Høres kanskje ikke så bratt ut, men første 3 km var nesten flate på vei. Turen opp gikk på skogsvei, traktorvei og sti. … Les videre

Publisert i Konkurranser, Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: RLT 12km (Holla)

Roligtur fra Ånesøyan t/r Holla sammen med Geir og John. Fart ca 5 min/km. Behagelig med sosiale langturer. Var litt stiv etter gårsdagens intervalløkt, men tenker ikke så mye over det når man løper sammen med noen. Tar fri fra … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar