Månedlig arkiv: desember 2010

Onsdag: Styrke mage

Styrketrening for mage, ca 20 min på stuegulvet. Liggende beinløft, planke med og uten catslide, situps for sidemuskler, sideplanke. Kom seint hjem fra familieselskap, dermed ingen løping i kveld. I morgen reiser jeg på hytta og blir der til neste år. Håper å få … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 3 kommentarer

Tirsdag: 20 * 400m

Standard 20 * 400m med fart 18 km/t og 25 sek aktiv pause på mølla. 3 km progressiv oppvarming + litt drill. 2 km nedjogg. Mens søndagens intervalløkt var en fryd, så kom jeg ned på jorda igjen under dagens … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: RLT 50 min, 4 stigningsløp, tåhev

Rolig hodelykttur 50 min  + 4 stigningsløp. Ca 10 km i 10 minus på fint snøføre. Rute: hjemme – skograndsbukta – Øra – Skeiet (om travbanen) – hjem igjen. Tok 4 sett a 25 tåhev (eksentrisk) på hver fot etterpå. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: 2*2000m+4*1000m+4*500m

2,5 km progressiv oppvarming 2*2000m (17 km/t, pause 60 sek) 4*1000m (17,2 – 17,4 – 17,6 – 17,8 km/t, pause 50 sek) 4*500m (18 – 18,3 – 19 – 20 km/t, pause 40 sek) 2,4 km nedjogg inkl 3 stigningsløp … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer

Lørdag: Styrke mage

(samme som på torsdag)

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: styrke mage

Nå har det blitt mye pause… Hektiske dager med mye som skulle være ferdig til jul, dermed lite trening. Fikk tatt litt styrketrening for mage etter leggetid (ca kl 0:30): – liggende beinløft: ligg på rygg, føttene rett opp, senk … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 1 kommentar

Tirsdag: RLT 13,5 km inkl 4 stigningsløp

Føles helt bra i dag, så jeg tok ei roligøkt på mølla. 13,5 km inkl 4 stigningsløp. Snittfart 12,3 km/t, varierende stigning fra 0-2%. Tror ikke jeg tør å ta hardøkt enda. Litt usikker på hvorfor jeg fikk et nytt … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: syk

Kraftig halsbetennelse, blir rolige dager framover…

Publisert i Treningsdagbok | 6 kommentarer

Lørdag: 40 min spinning + 15 min styrke (mage)

Dagens ble 40 min spinning + 5 min løping (inkl 2 stigningsløp) for å løse opp stive lår + 15 min styrketrening av magemuskler. Dette var langt ifra dagens plan, men våknet med sår hals og tungt hode så intervaller … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Fredag: RLT 50 min + 4 stigningsløp + tåhev

Rolig langtur, 50 min, ca 9-10 km, på løst snøføre. 4 stigningsløp til slutt. Forfriskende å løpe ute igjen. Tok 3*25 eksentriske tåhev på hver fot etterpå. Sko: Mizuno Elixir5 m/innleggssåler Ellers ble det baking i kveld etter gårsdagens kolakakeboksraid…

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: 13*400m + 11*300m (mølla)

12 min oppvarming inkl 3 stigningsløp + litt drill (høye kneløft, raske ankelhopp, rumpespark). 12*400m i 18km/t med 25 sek aktiv pause, 1 min seriepause, 11*300m i 19km/t med 30 sek aktiv pause + 1*400m i 21 km/t. 2 km … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 5 kommentarer

Onsdag: 50min spinning + 20 min styrke (mage)

Pga murring frampå leggen turte jeg ikke løping i kveld. Dermed 50 min spinning + styrke mage.

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: 30min progressiv langtur

Ny type økt for min del: progressiv langtur. Ok, har prøvd progressivtur tidligere, men da med helt annen profil. I dag startet jeg på 16 km/t og økte med 0,1 hvert 2.minutt. Holdt på i 30 min. Siste 2 min … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: Tåhev

Eneste trening i dag ble 3 sett med tåhev, utført eksentrisk. Fullstendig motlaus etter en dag hjemme sammen med spysyk 2-åring. Blir kvalm bare ved tanken på intervaller. Håper på en god dag i morgen!

Publisert i Treningsdagbok | 4 kommentarer

Søndag: RLT 17km (tur/retur Kjønsvika)

Rolig langtur ut til Kjønsvika, 2 km fra Storoddan. Ca 17 km i 5 min/km-fart. Holdt lengde og intensitet nede for å ha overskudd til morgendagens intervalløkt. 0 grader, litt sludd, klabbføre. Under hælen på Mizuno Elixir-skoa er det en lite … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 5km oppvarm + 12*200m + spenst

Morsom og motiverende lørdagstrening på mølla. 5 km oppvarming med variert fart + ulik stigning + stigningsløp. 12*200m i møllas reelle toppfart 21,4 (som tilsvarer ca 34 sek).  Pause ca 1 min småjogg. 1 km nedjogg. 34 sek på 200m er … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Fredag: Styrke mage/rygg/hofter/legger

Tenkte egentlig spinning, men gidda ikke kjøre ned til treningssenteret så seint på en fredagskveld… Ble derfor styrketrening på stua hjemme. Øvelser for mage/rygg/hofter/legger. Mage: 1. ligge på ryggen, beina i været, senke/heise et og et bein (beina skal ikke … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: 20*400m (5,5 km opp/nedjogg)

Standard 20*400m mølleøkt med 25 sek pause (jogg rundt mølla… ser sikkert sykt ut), fart 18 km/t (bortsett fra sistedraget som gikk i 20). Som vanlig uten stigning. Bakker gjør jeg heller utendørs, mølla jeg bruker er ubrukelig til bakkedrag … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer

Onsdag: Treningsfri + snømåking

Kurskveld, treningsfri. Får abstinenser… Men kaloriregnskapet vil sikkert være negativt likevel: 2*snømåking, totalt 30 min gå til/fra jobb i dyp puddersnø (ca 2 km hver vei, bratt bakke m ca 70 m stigning hjem fra jobb), totalt 35 min

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: 4,5km + styrke+spenst

Oppvarming 4,5 km inkl 5 stigningsløp. 25 min styrke mage/rygg (fellestrening på treningssenteret, sammen med 12 damer… Tydeligvis bare damer og meg som er opptatt av mage/rygg/hofter!). 2*12 tåhev m/20kg vekt. 2 sett med høye spensthopp.

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: 8*1000m på mølla (5km opp/nedjogg)

Dagens langintervaller ble 8*1000m på mølla. Pause 40 sek jogg. Fart 17,1. Interessant å kjenne at 20-30 sek kortere pause gjør dette til en helt annen økt… Var generelt tungt i dag, tror jeg kan legge litt av skylden på manglende overskudd … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: RLT 20 km (t/r Storoddan)

I dag løp jeg ukas langtur. Brukbart snøføre, dvs fint til langtur, men for melete for å løpe fort. Helt greit. Human temperatur også, – 1 grader. Traseen er veldig flott helt nede ved sjøkanten. Småkupert. >> Rutehenvisning på Gulesider … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer

Lørdag: 10km RLT 5 stigningsløp 15min styrke

Kjedelig å løpe roligtur på mølle, men tørr nysnø oppå blankis fristet ikke… Varierte litt på fart og stigning underveis. Total snittfart 5 min/km, varierte stigning fra 0 – 5%. 5*stingingsløp på slutten. Litt stressende å gjennomføre stingingsløp på mølla … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Fredag: 18*400m (mølla)

Herlig økt på mølla: 18*400m  med 25 sek småjogg som pause. Fart: 18 km/t (20 på siste). 3,5 km oppvarming, 2 km nedjogg. Var i utgangspunktet støl etter onsdagens innebandy (!) så økta ble bestemt underveis i oppvarmingen. Føttene føltes langt bedre … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 4*10min innebandy

Som en morsom variasjon ble jeg med på innebandy i kveld. 10 min jogg som oppvarming. 4 runder på 10 min hver, med 5 min pause i mellom. Bare sånn at det er sagt: innebandy er kjempegøy! Men føler det … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer