Månedlig arkiv: mars 2011

Torsdag: 22x400m

Intervalløkt på mølla: 22x400m, fart 18,2 (18,6 på de 4 siste). Pause 25 sek gå/småjogg. Oppvarming/nedjogg 6 km. Kan ikke si at jeg sprudlet av overskudd i dag når jeg kom hjem fra jobb. Men så lå det et rykende … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: RLT 12km (Lernes)

Roligtur t/r Lernes, 12 km, fart 4.50. Halvparten bar asfalt, resten varierende snøføre. Meget behagelig tur i nydelig påskevær. Kjempefin trase helt nede ved sjøen. Godt for kropp og sjel 😀 Sko: Saucony Tangent 4

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: (3000m+2000m+1000m)x2

Langintervaller på mølla: (3000m (16,5, p=75 sek) + 2000m (16,8, p=60 sek) + 1000 (17,4)) x 2. Seriepause = plastring av brystvorter… Oppvarming/nedjogg=3km. Første 3000m ble preget av altfor kort oppvarming. Hadde lite tid til rådighet. Vondt å starte på … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: RLT 15 km (t/r Holla)

Roligtur tur/retur Holla, ca 15 km med fart omkring 5 min/km. Mykt snøføre. Løp langtur på asfalt i går så det var balsam for føttene å løpe på mykt føre i dag. Foråvidt det eneste som er bra med dagens … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: RLT 17km (Kjønsvika) + tåhev

Rolig langtur tur/retur Kjønsvika, 17km, fart 4.39 min/km. Stort sett bar asfalt. Det går fortere når man løper på bar asfalt. Ble litt overrasket når jeg så tiden på passering 2 km. Men det er også litt vondere. Stivnet litt … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 8x600m (Ranheimhallen)

Ukas høydepunkt: intervaller i Ranheimhallen med Rindals-Troll. 8x600m med jevn progresjon på dragene og lange pauser. Her skulle vi smake melkesyre. Første 6 med 2 min pause imellom, siste 2 med 3 min pause mellom. Dragene gikk ca slik: 2,0 … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: RLT 13km (Lernes)

Roligtur ut til Lernes. 13 km med snittfart 4,54 min/km. Egentlig noe raskere snittfart, men jeg starter/avslutter med 1 km i henholdsvis bratt nedover/oppoverbakke. Snøføre, varierende vær. Har hanglet litt i dag med litt småvondt i en hofte, og været … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 21x400m på mølla

Intervaller på mølla: 21x400m, fart 18,2 km/t, pause 25 sek småjogg. Lett å motivere seg til dagens økt. Kortintervaller med favorittskoa er helt konge. Ble litt rar opplading, glemte nemlig adgangskortet til treningssenteret hjemme, så oppvarmingen ble å jogge hjem, hente … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

RLT 10km (full storm), 4 st.l.

Rolig langtur t/r Holla. 10km i snittfart på ca 4.50. Tok 4 stigningsløp på slutten. Dagens værmelding for Trøndelag (hentet fra yr.no): Vestlig liten storm 22 m/s, i kveld full og kan hende kortvarig sterk storm 30 i nord. Dette … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: RLT 8km (mølla), 3 st.l. + tåhev

Restitusjonstur på mølla: 8km i fart 5 min/km inkl 3 stigningsløp. Et par sett tåhev etterpå. Tøft å motivere seg for roligturer på mølla, men ønsker å innføre utesesongen gradvis. Heldigvis var det flere på trening i dag. Utrolig hvor mye … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: 2x2000m + 4x1000m + 4x500m

Intervaller på mølla: 2x2000m (fart 17, pause 70 sek) + 1000m (fart 17,4, pause 60 sek) + 1000m (fart 17,6, pause 60 sek) + 1000m (fart 17,8, pause 60 sek) + 1000m (fart 18, pause 60 sek) + 500m (fart … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: RLT 16,5km (måneskinnstur) + styrke mage

Ukas langtur, ca 16,5 km t/r Skjærlivatnet. Fart ca 5 min/km. Relativt dårlig føre, sporete og glatt. 20 min styrke mage/hofte/rygg tidligere på dagen. Tid for en ny måneskinnshistorie. Nettavisene har tidligere i dag hatt oppslag om «største fullmåne på … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Fredag: RLT 13km (Holla)

Rolig langtur 13 km t/r Holla. Bar asfalt. Fart ca 5 min/km. Gårsdagens økt satt godt i føttene, til tross for beskjeden mengde.  Jeg hadde 14 drag a 250 meter, dvs 3,5 km. 2/3 av dette var i motbakke. Litt … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: kortbakkeintervaller

I dag var det bar asfalt og fine forhold. Valgte dermed utendørs intervaller: (7x45sek) x 2 i motbakke. Pausene var 2 min inkl. jogg ned igjen. Bakken var ca 150 meter lang + 100 meter lang flate på toppen. Fartsøkning på flata. Morsom og … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: plankekjøring 25 min

Løpefri pga familieaktiviteter hele kvelden, men fikk til en liten halvtime med styrketrening for mage/hofte/rygg. Kanskje blir det 2 løpefrie dager denne uka. Ser litt mørkt ut for å finne tid på fredag også. Men har sikkert godt av en … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: RLT 9,5km (mot Lernes), st.l.

Restitusjonstur 9 km mot Lernes, fart 4.55 min/km. 4 stigningsløp etterpå. Stort sett bar asfalt. Egentlig kjekt at føret varierer så mye som det gjør. I fjor ble det plutselig bar asfalt, og overgangen til bar asfalt slet veldig på leggene, … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 6 kommentarer

Mandag: Progressiv terskeløkt, 10km

Kvalitetsøkt på mølla. Progressiv terskeløkt, startet på 16 km/t, økte med 0,1 annenhvert minutt til jeg har løpt 10 km. Passerte mila på 35.36. Oppvarming/nedjogg 4,5 km. Skal ikke skryte av sprudlende overskudd for tiden! I dag tidlig kjentes det … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: RLT 11,7 km (Lernes) + mage/rygg

Rolig langtur t/r Lernes, fart 5 min/km. Stort sett kjempeglatt, men enkelte parti med ok snøføre. Styrke mage/hofter/rygg på stua etterpå. Kan jo spørre seg hva er verst: såpeglatt eller slush. Nå har jeg hatt en dag med slush og … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: RLT 19,3 km (t/r Holla + div)

Rolig langtur ca 19,3 km (oppmålt ved hjelp av kartfunksjonen til Gulesider). Fart ca 5 min/km. Drittvær (sludd) og ræva føre (slush). Bloggen kan ikke fylles av bare solskinnshistorier. For det første er det ikke morsomt å bruke lørdagskveld til … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Fredag: 20x400m + tåhev

Intervaller på mølla, 20x400m, fart 18,2km/t, pause 25 sek småjogg i lokalet. Oppvarming/nedjogg/pausejogg=4 km. En runde tåhev til kvelds. Følte det allerede under oppvarminga at dette ville bli ei morsom økt. Byttet til godskoa, og intervallene gikk som en lek. Følte … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: Styrke mage/rygg/hofter

Løpefri dag, men tok 20 min styrketrening for mage/rygg/hofter. Synes det er langt tøffere å motivere seg for slike økter enn knallharde intervalløkter… Ekstra tøft er det når man er inne i en periode med mye trening. Men har ståltro … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: RLT 16km (Lernes)

Rolig langtur 16 km i restitusjonsfart (ca 5.20 min/km). Hjemmefra -> Sodin -> Lernes -> hjem igjen. Fint vinterføre. Change in plans! Fikk tilbud om å være med som selskap på langtur. Det takker man ikke nei til. Herlig med selskap på … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: 3k+2k+1k+3k+2k+1k (mølla)

Dagens mølleøkt ble: 3000m (16,6km/t p=90sek), 2000m (16,9km/t p=75sek), 1000m (17,4km/t p=nødvendig ærend), 3000m (16,5km/t p=90sek), 2000m (16,9km/t p=90sek), 1000m (18km/t). Gikk/småjogget i pausene. Oppvarming/nedjogg 4km. I dag skulle jeg ha ei intervalløkt med stort volum. Det meste foregikk på … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: RLT 10km inkl 4 st.løp

Roligtur på mølla. 10 km med fart fra 11 – 13,5, varierende stigning, 4 stigningsløp til slutt. Tøying. Vurderte ei tung intervalløkt, men kjente tvert at det var dødfødt. Tøff intervalløkt på lørdag samt langtur på søndag sitter i føttene. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: RLT 18 km (Storoddan)

Rolig langtur 18 km tur/retur Storoddan, fart 4.53, på glatt nysnø. Tenkte å løpe med brodder, men så så jeg ut at veien her var delvis bar. Rart om veien helt nede ved sjøen var snødekt når veien her er … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 6*1000m + 3*200m + styrke mage/legger

Treningssamling med Rindals-Troll i Ranheimhallen. 1000m*6 med snittfart 3.13 min/km. Pause 45 sek gå/småjogg. Avsluttet med 3*200m i snittfart 31 sek. Tok litt styrke mage/rygg/hofter/legger når jeg kom hjem. Detaljer fra økta: http://www.jogg.se/Traning/Pass.aspx?id=3105324 Morsomt på trening i dag. Jeg tenkte … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

RLT 12,4 km (rundt Øra)

Roligtur rundt Øra, ca 12,4 km, fart ca 4,56. Rutebeskrivelse: http://kart.gulesider.no/m/IyMD6 (+ en strafferunde på 800m fordi jeg glemte kortet mitt hjemme) I dag var jeg IKKE motivert for trening. Generelt sliten etter tøff trening siste dager + litt vond … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 8 x morsomme motbakkeintervaller (Skeiet)

Bar asfalt på veien, dermed mulighet for utendørs motbakkeintervaller. 5 km oppvarming, 8 x 2.19min motbakkeintervaller på Skeiet, pause = jogg ned igjen, 3,5 km nedjogg. Bakken er ca 650 meter lang, og siste 50 meter er flatt. Helt ideelt, … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: RLT 8 km + styrke mage+legger

Rolig restitusjonstur, ca 8 km, snittfart omkring 5 min/km. Startet fra jobb, ut mot Holla, tilbake, ta med sekk, løpe hjem. Stort sett gikk det litt raskere, men som vanlig må jeg avslutte med nesten 90 høydemeter stigning. Det meste på … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar