Månedlig arkiv: februar 2011

Mandag: 5x2000m

Intervaller på mølla: 5 x 2000m, fart 17 km/t, pause 65 sek gå/småjogg i lokalet. 4 km oppvarming/nedjogg. Må raskt innrømme at dette ikke ble noen lett økt. Jeg synes lange langturer koster mye, og jeg merket godt gårsdagens langtur … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 4 kommentarer

Søndag: RLT 22 km (Storlidalen)

Rolig langtur 22 km, fart 4.50. Fra hytta ved Åmellom til Bårdsgården. Varierende føre med noen strekk med bar asfalt, noen strekk med is og resten midt i mellom. Kjempefin tur i kjempefint vær. Årets lengste langtur. Ikke noe superlang … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 17 min «plankekjøring»

17 min styrketrening mage/hofte/rygg. Manglet overskudd til løping etter mye familieaktiviteter på dagen. Hadde også løpefri på torsdag, og tok noen sett med eksentriske tåhev.

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Fredag: RLT 15 km (storlidalen)

Rolig langtur 15 km, fart 4.40. Fra hytta til Angårdsvatnet. Nydelig tur i påskevær og brukbart føre. Liker å løpe her fordi det er vannvittig fin natur og nesten helt flat vei. Det beste er at jeg får netto nedoverbakke … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 4x1000m + 15x200m

Intervaller på mølla: 4x1000m (fart 17,3 – 17,5 – 17,7 – 18, pause 40 sek småjogg) + seriepause=skobytte + 15x200m (fart 21, pause 35 sek gå/småjogg, siste 200m ble til 300m). Oppvarming/nedjogg 5,5 km. I dag skulle det trenes fart, … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer

Tirsdag: RLT 11,5 km (Holla) + planke

Rolig langtur 11,5 km tur/retur Holla, fart rundt 5 min/km. Varierende føre, alt fra glatt og ujevnt til jevnt og fint. Tok litt styketrening for mage etterpå. Var kvalm før jeg løp ut. Ikke rart med tanke på at resten … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: Progressiv terskeløkt 34 min

Oppvarming 3,5 km. Progressiv langtur på mølla. Startet på 16 km/t og økte med 0,1 hvert 2.min. Holdt på i 32 min (siste 2 min i 17,5 km/t) før jeg økte til 18 og løp 2 min til. 1,5 km nedjogg. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: RLT 14,5 km (Kjønsvika)

Rolig langtur tur/retur Kjønsvika. Fart like under 5 min/km. Glatt. Nå er det 3 dager siden jeg hadde årets fineste tur med flott måneskinn. Dermed hadde jeg store forventninger til kveldens tur også. Er egentlig litt glad i månen som … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 22x400m

I dag ble det trøstetrening på mølla siden jeg ikke fikk til å dra på samling i Ranheimhallen. Oppvarming 3,2 km. 10*400m fart 18. 11*400m fart 18,1. En 400m i 20. Pauser 24-25 sek småjogg. Nedjogg 2km. Gikk lett i dag. Nok … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: RLT 16km (Skjærlivatnet) + tåhev

RLT ca 16 km med fart rundt 5 min/km. Tur/retur Skjærlivatnet. Noen sett eksentriske tåhev etterpå. Årets klart fineste tur! Det er en ting som nesten kan måle seg med lange rolige sommerkveldsturer i kort/kort, og det er måneskinnsturer i … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer

Onsdag: 3k+2k+1k+3k+2k+1k

Langintervaller på mølla: 3000m (16,5, p=90 sek) + 2000m (16,8, p=70 sek) + 1000m (17,3, p=nødvendig ærend) + 3000m (16,5, p=90 sek) + 2000m (16,9, p=70sek) + 1000m (18). Oppvarming 2,5 km, nedjogg 1 km, fart 12. Liker denne intervallformen. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: RLT 10km + plankekjøring

Rolig måneskinnstur, ca 10 km, fart ca 5 min/km. Hjemmefra, ned til Best, opp til Skeiet, ned igjen, ned til Øra, tilbake igjen, nødvendig tur innom Best, om Skograndsbukta og hjem. Avsluttet med 15 min styrketrening mage/hofter. Skikkelig fin tur … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: ca 20 km god blanding

Ettermiddagstur på Bislett. Fin blanding: – ca 10 km oppvarming, snittfart rundt 5.20 kanskje? – 6,6 km i fart 3.57 – 4 km nedjogg Noen innlagte spurter. Morsom og sosial økt sammen med bl.a. Espen «mosjonisten.com», Bengt, Øyvind og Chr. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: 3000m (ny pers: 9.28!)

3000m under NM innendørs. Oppvarming ca 3,5 km, litt drill, 3000m løp (tid 9.28), 2,5 km nedjogg. Stor dag for meg: ny pers på 3000m, tid under 9.30, og dette på en 200metersbane. Har drømt om dette, men har ikke … Les videre

Publisert i Konkurranser, Treningsdagbok | 7 kommentarer

Fredag: RLT 8,5 km, 4 stigningsløp

Roligtur på mølla, 8,5 km inkl 4 stigningsløp, snittfart 4.50. Lettere føtter enn i går, men fortsatt ikke 100%. Med en roligdag til så blir det bra. Kanskje. Sko: Nike Lunarfly m/innleggssåler

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: RLT 6km + 8*200m

5km progressiv oppvarming på mølla, 11-14 km/t, 8x200m fart 19,5 km/t med pause 18 sek småjogg i lokalet, 1km nedjogg. Jeg pleier alltid å ha ei økt med noen 200metre like foran løp, fordi jeg synes LITT løping i overfart … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: RLT 6km, stigningsløp, styrke mage

Å kalle dette rolig LANGtur er vel å tøye langturbegrepet, men roligtur var det. 6 km på mølla med snittfart 5 min/km, stigning 0,5, 4 stigningsløp til slutt. Litt lett styrketrening legger + mage etterpå. Jeg har ikke funnet noe … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: 28*300m

Dagens trening ble ei hardøkt på mølla: 3 km oppvarming + litt drill + 28*300m (fart 19 km/t, sistedraget i 20, pause 30 sek småjogg i lokalet) + 1,5 km nedjogg (eller OPPjogg, løp hjem). Målet var å løpe mest … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: 55min duatlon + styrke mage

35 min spinning + 20 min løping (4 km inkl 2 stigningsløp) + 15 min styrke mage. Jeg kan ikke skryte av alt for stor mengde i siste månedene, og dette blir ikke uka hvor jeg skal sette ny mengderekord. Jeg … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: RLT 15,5km

Rolig langtur ca 15,5 km med snittfart rundt 5 min/km. Farten varierte mye siden føret varierte mye. Noen km med slush, resten bar asfalt. Varmet opp med ca 20 min steintung snømåking (slush). Ble varm og god, men ble fort … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 6km distanse + 10*200m

I dag ble det følgende økt på mølla: 3,5 km oppvarming + 6 km distanse (17 km/t, økte til 18 på siste km) + 1 km jogg + 10*200m (19 km/t) med 20 sek pause + 2 km nedjogg. Økta … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 6 kommentarer

Nye sko!

I dag kom en meget etterlengtet pakke i posten: 3 nye par løpesko! Runningwarehouse har for tiden salg av utgående modeller, og det måtte jo utnyttes. Nike Lunarracer 2+ Jo da, har de fra før, men nå i blå utgave. … Les videre

Publisert i Sko | Legg igjen en kommentar

Fredag: RLT 11,5km

Rolig morgentur, ca 11,5 km. Hjemmefra, ned til Best, opp til Skeiet, ned igjen, ned til Øra, rundt Bugen, om Skograndsbukta og hjem. Stort sett bar asfalt. Synes det er vondt og komme i gang om morgenen. Føler meg tom for … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: mage/rygg/hofter/legger

Hjemmekveld med litt styrketrening, ca 30 min med øvelser for mage/rygg/hofter/legger (tåhev utført eksentrisk). Merker at leggstyrken har blitt kraftig forbedret. Nå er ikke kroppsvekta nok motstand lenger. Veldig bra. Har gjort klart for løpetur i morgen tidlig. Ellers blir … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 8*2.16 motbakke (Haugabakken)

Årets første utendørs intervaller: motbakkeintervaller opp Haugabakken sammen med 2 «medløpere». Bakken er ca 650 meter med drøyt 40 meter stigning. Dragene gikk på mellom 2.19-2.14. Gangveien var bar, men mye løs grus. «Medløperne» var snille og ga meg lange pauser, … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: RLT 11,5 km (Kjønsvika)

Rolig langtur ca 11,5 km ut mot Storoddan. Forventet bar asfalt, men fikk asfalt med tynn isfilm, dvs superglatt. Ellers en fin tur. Sko: Mizuno Elixir 5 m/innleggssåler Sko

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar