Månedlig arkiv: januar 2011

Mandag: RLT 10,5km + styrke legger/mage

Delvis rolig langtur på mølla, ca 10,5 km, snittfart rundt 4.50. Annenhver km med 1% stigning. 4 stigningsløp på slutten. 4*15 tåhev på hver fot med 15 kg vekt. 15 min styrke mage. Nå ser jeg meg ferdig med lyskeproblemer … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer

Søndag: 2k*2 + 1k*4 + 500m*4

Intervaller på mølla: 2000m (16,8) + 2000m (17) + 1000m (17,2) + 1000m (17,3) + 1000m (17,4) + 1000m (17,5) + 500m (17,8) + 500m (18) + 500m (18,5) + 500m (19). Pauser: 60 sek gå/rolig jogg mellom hvert drag. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: RLT 12km (Storlidalen) + tåhev

Rolig langtur med hodelykt fra hytta, 12 km med snittfart like under 5. Åmellom til midten av Dalsvatnet og tilbake. Første halvdel med sterk motvind og snøfokk, og siste halvdel med sterk medvind. Brukbart føre. Avsluttet med 3*30 tåhev på hver fot, … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: RLT 9 km

Rolig langtur etter jobb, ca 9 km. Fra jobb – Spjøtvollan – tilbake – hjem. Halvparten bar asfalt, resten is/snø. Kjenner stor forskjell på belastningen i hofta på godt og dårlig føre. På bar asfalt kjente jeg ingenting til lysken … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 20*400m

Standard 20*400m på mølla, fart 18 km/t, pause 25 sek jogg rundt i treningslokalet. Som vanlig ser pausejoggen sykt ut, men i dag var jeg alene i lokalet. Da har jeg anledning til å le litt av meg selv også. Oppvarming/nedjogg … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Grasiøs som et spett??

Jeg tilhører gruppen «Grasiøs som et spett», og det har ikke plaget meg særlig. Jeg tøyer lite, og når jeg gjør det fokuserer jeg på hofte, hamstrings og legger. Tøyer kanskje et par ganger i uka. Fikk en liten aha-opplevelse … Les videre

Publisert i Diskusjon | 4 kommentarer

Tirsdag: RLT 11,5 km

Rolig langtur 11,5 km på fint snøføre. Positivt: forfriskende å løpe ute igjen! Negativt: ikke skadefri… Sko: Mizuno Elixir5 m/innleggssåler

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar