Månedlig arkiv: januar 2011

Mandag: RLT 10,5km + styrke legger/mage

Delvis rolig langtur på mølla, ca 10,5 km, snittfart rundt 4.50. Annenhver km med 1% stigning. 4 stigningsløp på slutten. 4*15 tåhev på hver fot med 15 kg vekt. 15 min styrke mage. Nå ser jeg meg ferdig med lyskeproblemer … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer

Søndag: 2k*2 + 1k*4 + 500m*4

Intervaller på mølla: 2000m (16,8) + 2000m (17) + 1000m (17,2) + 1000m (17,3) + 1000m (17,4) + 1000m (17,5) + 500m (17,8) + 500m (18) + 500m (18,5) + 500m (19). Pauser: 60 sek gå/rolig jogg mellom hvert drag. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: RLT 12km (Storlidalen) + tåhev

Rolig langtur med hodelykt fra hytta, 12 km med snittfart like under 5. Åmellom til midten av Dalsvatnet og tilbake. Første halvdel med sterk motvind og snøfokk, og siste halvdel med sterk medvind. Brukbart føre. Avsluttet med 3*30 tåhev på hver fot, … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: RLT 9 km

Rolig langtur etter jobb, ca 9 km. Fra jobb – Spjøtvollan – tilbake – hjem. Halvparten bar asfalt, resten is/snø. Kjenner stor forskjell på belastningen i hofta på godt og dårlig føre. På bar asfalt kjente jeg ingenting til lysken … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 20*400m

Standard 20*400m på mølla, fart 18 km/t, pause 25 sek jogg rundt i treningslokalet. Som vanlig ser pausejoggen sykt ut, men i dag var jeg alene i lokalet. Da har jeg anledning til å le litt av meg selv også. Oppvarming/nedjogg … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Grasiøs som et spett??

Jeg tilhører gruppen «Grasiøs som et spett», og det har ikke plaget meg særlig. Jeg tøyer lite, og når jeg gjør det fokuserer jeg på hofte, hamstrings og legger. Tøyer kanskje et par ganger i uka. Fikk en liten aha-opplevelse … Les videre

Publisert i Diskusjon | 4 kommentarer

Tirsdag: RLT 11,5 km

Rolig langtur 11,5 km på fint snøføre. Positivt: forfriskende å løpe ute igjen! Negativt: ikke skadefri… Sko: Mizuno Elixir5 m/innleggssåler

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: RLT 8km + styrke mage/rygg/legger

Rolig langtur på mølla, 8km i fart 11,5. 20 min styrke mage/rygg + 3 sett tåhev på hver fot med 15kg ekstra vekt. Tilbakefall når det gjelder lysken. I går kjente jeg ingenting hverken før, under eller etter økta. I … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: 3k+2k+1k+3k+2k+1k

Dagens mølleøkt ble 3000m (16,5 km/t) + 2000m (16,8) + 1000m (17,3) + 3000m (16,5) + 2000m (16,8) + 1000m (17,6). Pauser ca 90 sek. Oppvarming/nedjogg 4 km. Frustrerende lite trening denne uka! Har vært opptatt med stort skirenn hele denne … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: RLT 10,2 km på mølla

Jogget en drøy km til treningssenteret. Roligtur på mølla, 10,2 km, snittfart 4.45. Fikk ikke til å trene i går, og det blir sannsynligvis travelt både i kveld og morgen, så jeg er henvist til morgentrening. Positivt i dag, kjente svært lite … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: RLT 8,5 km + 15 min styrke mage

Roligtur på mølla, 8,5 km i 12 km/t med 0,5% stigning. 15 min styrketrening for mage. Fungerte greit, men ble litt stiv i lysken mot slutten. Noe er ikke HELT som det skal. Hadde vondt like etterpå, men gikk fort … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Mandag: 10*2 min Pulsspinn + tåhev

Prøver meg litt fram med sykkelintervaller. Denne gangen 15 min oppvarming, 10 * 2 min stående pulsspinn m/hard motstand, moderat frekvens, pauser 1 min lett motstand, 10 min nedtråkk. 3*25 tåhev utført eksentrisk, med litt ekstra vekt. Hard økt, ble litt … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 3 kommentarer

Søndag: RLT 15km (Kjønsvika) + 20 min styrke

Rolig langtur ca 15 km. Hjemmefra til Kjønsvika + en liten ekstrasløyfe. Fart ca 5 km/min. Stort sett godt vinterføre. Kveld: 20 min styrke mage/rygg. Løp med brodder. Fant ut at det kan være lurt med ekstra feste nå som … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 6*4min pulsspinn + tåhev

10 min oppvarming. 6*4 min stående sykling med hurtig takt. Sistedraget var 5 min, dermed ble total intervalltid 25 min. Litt vanskelig å finne riktig motstand, men justerte litt underveis. Pauser: 2 min lav motstand, hurtig takt. 10 min «nedspinn». … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: 42 min jogg

Rolig joggetur med fokus på å løpe mest mulig smertefritt. Gikk greit nok. Med tempo selv de mest hardbarkede ultraløpsamlere ville vært stolte av, ca 6 min/km, «listesegpåtå-steg». Ca 7 km. Spent på hvordan hofta/lysken har det i morgen. Kjenner … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 2 kommentarer

Onsdag: 60 min spinning + 25 min styrke

Tar det litt med ro med løpinga så dagens ble 60 min spinning (takker REM for godt selskap) + 3 sett tåhev på hver fot m/15kg ekstrabelastning + 20 min styrke mage/rygg. Kjenner at når man trener sykling så blir … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: 30 min progressiv terskeløkt

2,5 km oppvarming. 30 min kontinuerlig løping i fart fra 16-17,5 km/t. Startet på 16 og økte med 0,1 hvert 2. minutt. 1 km nedjogg. Synes det er ganske mye tøffere å løpe kontinuerlig på denne måten enn intervaller. Har … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 4 kommentarer

Mandag: 60 min zzzzpinning + 55 min snømåking

Zzzzpinning=spinning før kl 0700. 10 min rolig jogg til treningssenteret, 60 min spinning, 6 min jogg (riste løs) og 2 sett tåhev på hver fot med 15 kg ekstra motstand. Tok spinningøkt i dag pga plage i hofta. Økt 2: … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 4 kommentarer

Søndag: 2,5 timer snømåking!

Dagens trening ble 2,5 timer med måking av snø fra hustaket. Ikke akkurat løperelatert trening, men ble minst like sliten som etter hvilken som helst langtur… Tok hintet siden jeg ikke fikk igjen verandadøra…. Morgendagens værmelding er regn så det var … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Lørdag: 6*1000m + 10*200m i Ranheimhallen

Månedens høydepunkt løpemessig: treningssamling i Ranheimshallen med Rindals-Troll. Felles oppvarming ute ca 15 min. Fulgte felles opplegg med 6*1000m snittfart ca 3.24 med 100 m rolig jogg som pause (ca 40 sek), før jeg tok 10*200m selv etterpå. Snittfart ca … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Torsdag: 50 min spinning + tåhev

Standard spinningøkt 50 min + 15*2 tåhev per fot med 15 kg ekstra vektmotstand. Prioriterte spinning pga litt øm i hofta etter i går. Skal ikke risikere noe nå som helga byr på en meget etterlengtet innendørsøkt i Ranheimhallen!! Tar fullstendig … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Onsdag: 20*400m

Standard 20*400m med 25 sek pause. 19 stk i 18 km/t og sistedraget i 20. Progressiv oppvarming 3,5 km og 2 km nedjogg inkl 2 stigningsløp. Litt tåhev til slutt. Ble en ufrillig seriepause midt i, ellers gikk økta tålelig … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Tirsdag: 52 min spinning + 20 min styrke

52 min spinning med variert program. 2*1 min høye spensthopp. 18 min styrke mage/rygg/hofter. Litt grums her og der, og skal løpe intervaller i morgen (med litt mer overskudd enn sist, trenger litt selvtillit igjen…), dermed spinning. Kjedelig som vanlig. … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 6 kommentarer

Mandag: RLT 20 km (Holla)

Starter uka med forrige ukes langtur (slik den burde vært): 20 km, fra Lankan og rundt Holladalen. Første og siste 6 km gikk på sporete vei med litt melete snø. Rundt Holladalen var det fint snøføre. Har stor respekt for de … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar

Søndag: 7*1000m + snømåking

Etter en hard dag med 1 time pakking + 3 timer kjøring + 4 timer dugnad + 1,5 timer snømåking (det har snødd hjemme også…) så tok jeg ei økt på mølla. 3 km progressiv oppvarming og litt drill + 7 … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | 3 kommentarer

Torsdag til lørdag: Diverse

Har vært på hytta uten internett siden torsdag. Torsdag: 1 time snømåking + 4*25 tåhev Fredag (nyttårsaften ja): snømåking, utelek med barn Lørdag: snømåking 2-3 timer (hyttetaket + grave fram bilen + diverse), utelek med barn Lite/ingen trening altså, men … Les videre

Publisert i Treningsdagbok | Legg igjen en kommentar