Søndag: Langtur 28km (Storoddan og Lernesdalen)

Langtur til Storoddan og rundt Lernesdalen på vei tilbake. Totalt 28 km i fart ca 5 min/km.

Dette ble dagen da det liksom aldri ble nok løping. Tenkte først en tur rundt Lernesdalen. Men så gikk alt lett og smertefritt, og bestemte meg for å besøke storebror på hytta på Storoddan, dvs 12,7km en vei. Fortsatt alt ok. På vei tilbake var det fortsatt like lett og smertefritt, og begynte å tenke på Lernesdalen. Jaja, kjør på. Et par km ekstra. Vurderte å ta ei ekstrasløyfe for å bikke over 30, men nok fikk være nok. Var egentlig ikke helt mett når jeg kom hjem heller (derimot veldig sulten…), men nok fikk være nok. En utrolig fin tur. Smertefritt hele veien. Lett og greit, gikk ikke tom, tankene fløt fritt, sol og 15 grader, kjempefin trase, rett og slett definisjonen på en perfekt langtur.

Lever for tiden en løpers glade dager. Løper mye mengde, og tåler foreløpig mye mengde. Dagens skippertak ga totalt 95 km denne uka. Lenge siden jeg har hatt såpass bra uke. Forsåvidt veldig lenge siden jeg har løpt så langt på en tur også. Blir interessant å kjenne hvordan kroppen takler dagens langtur. Blir i hvert fall ikke intervaller i morgen… Uansett må man regne slike turer som kvalitetstrening.

Sko: Mizuno Inspire m/innleggssåler

Dette innlegget ble publisert i Treningsdagbok. Bokmerk permalenken.

5 svar til Søndag: Langtur 28km (Storoddan og Lernesdalen)

  1. SAUCONY sier:

    Såg på Jogg.se at du skal konvertere til landistanseløper 😉 Solid økt, og godt å sjå at du tåler meir mengde. Er nok ein sammenheng at ein tåler meir når ein løper meir, ja. Litt synd at Hytteplanmila kolliderer med Bergen Maraton, for eg likte løypa svært godt når eg sprang der i fjor(36.50). Eg satser på 5 på Bergens jord i år, så det blir blir nok prioritert. Skal bli spennande å sjå kva du kan oppnå i den raske løypa i Hole kommune.

    Bjørn F.

  2. Ole sier:

    Har et lite langdistanseprosjekt på gang ja:-) Tenker sånn at på 10km så må man trene for å tåle distansen. Ut i fra fart på 5km i sommer så burde jeg klare 34 greit, men jeg er jammen ikke sikker. Frykter det stopper seg når jeg passerer rundt 6 km…

    For deg så blir 10km nesten som mellomdistanse å regne da 🙂

    Skulle gjerne vært i stand til å spise sub3-maraton til frokost!

  3. Ole sier:

    Har du opprettet konto hos jogg.se Bjørn?

  4. SAUCONY sier:

    Er ikkje på jogg.se, men er innom av og til og leser litt. Bruker ein god
    del mindre tid på kondissider og treningsblogger no enn før, sjølv om eg
    forsatt slenger innom. Trener forsatt like målbevisst, og vart belønna med
    maratonpers(2.55.24) i Oslo.

  5. Ole sier:

    Jo la merke til det ja. Gratulerer med nm-medalje! Ser deg rett så det er i div maratonlister. Må si du har god toleranse for lange løp! Nesten sånn Hafsås-stil dette. Sikkert noe med vestlandsgener å gjøre. Vestlendinger og kenyanere….. 😉

    Jeg bruker minst like mye tid på nett som før, men har flyttet tiden over på blogg og jogg. Trener 95% alene og da er det faktisk litt motivasjon og selskap i egen og andres blogger.

Legg igjen en kommentar