Uke 25: formtopping og nedtrapping

Denne uka var preget av formtopping mot Trønder-Øst og St.Olavsloppet. Lite mengde, god kvalitet.

  • Mandag: RLT 6km (Ånesøyan, sammen med Lena)
  • Tirsdag: Fri
  • Onsdag: Trønder-Østløpet 5km tid 16.12
  • Torsdag: RLT 10,1km (Fagerlia)
  • Fredag: HL 8km (Storlidalen)
  • Lørdag: fri
  • Søndag: 5x1000m grusbane

Totalt 48km

Siste finpuss mot St.Olavsloppet altså.

Må si løpinga er rimelig lystbetont for tida. Ta denne uka som eksempel. Mandag: rein kosejogg. Onsdag: vel, 5km er min beste løpsdistanse. Torsdag: senkvelds roligtur i bar overkropp! Say no more. Fredag: Hurtig langtur i nydelige omgivelser. Priceless. Søndag: senkvelds tusinger i bar overkropp og god fart. Tusingene er jo kos når man ikke skal ta ut alt. Hvorfor tusinger? Jeg har hatt god erfaring med dette inn mot de siste løpa jeg har deltatt på. Enkelt og greit!

Da er jobben gjort, så nå er det bare å lene seg tilbake og vente på formen til St.Olavsloppet. Etappelistene lagt ut, så da kan jeg si at jeg starter Loppet på onsdag med etappe nr 16: Undersaker kyrkja – Undersaker. 6,7 km, med jevn stigning hele veien. Akkurat slik jeg liker det! Videre har jeg foreløpig fått tildelt etappe på fredag: Verdalsøra-Mule skole og lørdag: Levanger-Skogn, men endringer kan skje underveis. Vi tar det som det kommer. Startlistene finnes på nettsiden til St-Olavsloppet.

Uansett, dette blir moro! Om jeg får det til legger jeg ut daglige kommentarer underveis her.

Dette innlegget ble publisert i Treningsdagbok. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s